Nissan Ariya: het begin van een nieuw hoofdstuk
Nissan presenteert de nieuwe Ariya. Het is de eerste volledig elektrisch aangedreven crossover van het Japanse merk en vormt een belangrijk onderdeel van het transformatieplan NEXT. De Ariya opent een nieuw hoofdstuk in de rijke geschiedenis van Nissan en belichaamt Nissans visie om het leven van automobilisten te verrijken.
In het kort
De nieuwe Nissan Ariya is onthuld tijdens een speciaal digitaal evenement in het Japanse Yokohama. Het model vertegenwoordigt het toppunt van Nissans technologie en design. De Ariya zet bovendien een belangrijke stap in de transformatie van Nissan waarbij het bedrijf zich concentreert op sterke punten, zoals volledig elektrische voertuigen. Nissan heeft zich voor de ontwikkeling van de Ariya laten inspireren door eeuwenoude Japanse termen en tradities.
“We hebben de Nissan Ariya ontworpen als antwoord op de ambities en praktische behoeften van de hedendaagse klant”, zegt Makoto Uchida, CEO van Nissan. “De auto combineert onze krachten op het gebied van elektrische voertuigen en crossovers en is een showcase voor een nieuw tijdperk op het gebied van design.”
De Ariya is tempobepalend voor het plan van Nissan om in slechts achttien maanden twaalf nieuwe modellen uit te brengen. De geheel nieuwe elektrische crossover toont hoe toegewijd Nissan is om te voldoen aan de vraag van klanten naar geëlektrificeerde, autonome en verbonden technologie.
Nissan verwacht dat de verkoop van EV’s en geëlektrificeerde e POWER-modellen toeneemt naar meer dan een miljoen exemplaren per jaar tegen het einde van fiscaal jaar 2023. Tegen die tijd moeten ook meer dan twintig modellen in twintig verschillende markten voorzien zijn van nieuwe, autonome rijhulpsystemen en meer dan 1,5 miljoen voertuigen met deze technologie verkocht zijn.
Het nieuwe logo van Nissan
Op de nieuwe Nissan Ariya debuteert tevens het nieuwe merklogo van Nissan. Dit logo symboliseert de toewijding van Nissan om innovatief te blijven voor nieuwe generaties klanten. Het logo is ook te zien op nieuwe of vernieuwde modellen die in de nabije toekomst volgen.
Het logo blijft verbonden met het rijke erfgoed en de innovatietraditie van Nissan, maar blikt ook vooruit op de toekomst. Als vanouds staat de merknaam centraal. Zodoende zorgt het logo voor directe herkenbaarheid van een automerk dat mijlpalen en herinneringen uit het verleden oproept en tegelijkertijd streeft naar evolutie.
“De Nissan Ariya opent een nieuw hoofdstuk in onze rijke geschiedenis nu we beginnen aan de transformatie van onze bedrijfsvoering, producten en cultuur”, zegt Uchida. “De Ariya definieert wat belangrijk is voor Nissan, vertegenwoordigt waar we voor staan en belichaamt de essentie van wie we zijn: een gepassioneerde, innovatieve uitdager.”